Thursday, July 14, 2016

I think I can, I think I can

Good morning and Happy Thursday to you!! Checking in today with a little post partum fitness/ weight loss status coming at ya! I finally feel like I'm making some actual quantifiable progress. WOOP WOOP! For the first time since I had Rafe, I am looking forward to my weekly weigh in. This morning I completed my old favorite 55 minute Walk/Run incline routine, at the designated run paces 6.5 & 7.0 intervals. The first time I got back on the treadmill post baby, I was really struggling at 5.0 and 5.5 intervals. I worked my way back up slowly. HIIT routines have been AMAZING in building back up my endurance. Thank you Blonde Ponytail 30 Day Trainer! Just FYI- I don't think Jess at Blonde Ponytail even knows I've recommended her plan here on the blog. I paid for it just like anyone else. The work outs are legit amazing and even come with a food list and a pep talk. Highly recommend! Don't be afraid to get uncomfortable or look stupid at the gym. IDGAF if I look dumb, because I am trying! The best advice I ever received was really super simple Don't worry about all those people, do you. 

Back to completing pre-pregnancy work outs <------ PINCH ME! Not gonna lie, the last 7.0 run section I wanted to give up so very badly, but I pepped talked my way through it. You got this. You can do it. It's just your mind playing tricks on you. Keep moving your feet. You gave birth you can run for one more minute!!! Almost there, almost there, almost there...

So Sweaty and SO PROUD!
I have not been shy about that fact that I have been struggling to get numbers moving, and full disclosure, until I got my Auntie Flow back into rotation (which took a full 3 months) I felt like I was spinning my wheels. Down 3 pounds one week, up two the next, hang out there for another week, down another two, up four the next, back down one SO FRUSTRATING. But now that things are evening out and my body is returning to its normal rhythm, I feel like this week, could be my week. Power of positive thought, I am a believer!

Earlier this week, this AP that I normally love, TimeHop, gave me this gem

Is that really me in there?
My first reaction was ugh, ugh, ugh! I am so far away from this body it seems insurmountable. I actually texted this picture to a few of my nearest and dearest and they all encouraged me to stay focused, it can and will happen again. Props to D "If anyone can do it, it's you". Thanks GF for the reminder, you are one bad B and you can do anything!!!! Yeah! That's right!

How am I gonna do it? Treat each day as an individual effort. Do your best in each day. Fall off the wagon, tomorrow is a new day, don't let bad days multiply. Focus on fitness. Run time don't lie. Last but certainly not least, anytime I feel discouraged, I remind my self that I literally grew this beautiful baby from scratch. How freaking amazing is that?

Don't look so surprised Rafe, you know I'm obsessed with you boo boo
How much do I want to lose? What's the goal? WelpI'm under my pre-Rafe weight however I'm not smaller. First things first, I'd like for my pants to fit again. Once I get there, I'll start worrying more about taking a #flexbreak or if that's even something that is important to me anymore. Time will tell. Pants first. Until then, I'll continue to be creative with dresses and stretchy things 



Email me


2 comments:

  1. You look great! And you are so right - you gotta be patient with yourself! Your amazing body grew a tiny human in 9ish months so it'll just take some time! Love your motivation! Gives me hope for my post baby body - even though my boy is only half way cooked right now! Keep it up! XOXO

    ReplyDelete
  2. I love all your motivation and I think it is great that you are just going to focus on one thing first before making more goals. I am following along because I will be on the postpartum journey after my little one comes in December!

    ReplyDelete